Berget


Just nu känns det som att man ska försöka gräva sig igenom ett helt berg med grejer att göra. En proposal essay som är någonting mellan skrattretande och skrattframkallande, en digital artefact om mig själv (vilket är jättekul eftersom jag verkar ha glömt all html jag tidigar kunnat), en film-adaptation jämförelse av nåt slag jag inte ens tittat på än, halva Robinson Crusoe och hela Pride and Prejudice att läsa och en workshop hela eftermiddagen imorrn med Forward. Allt detta ska vara klart helst onsdag kväll så jag hinner packa och städa på torsdagen och handla svenska presenter till mina irländare innan jag åker på fredag. Vilket inte heller har riktigt löst sig, eftersom tåget går tjugo i fem på morgonen från stationen men första bussen till stan går tio över fem. Sen vet jag inte ens riktigt hur flygplatsen i Köpenhamn ser ut eller ens vilken terminal jag ska till, men det känns som ett obetydligt problem just nu.

Men det kanske kan få vara värt all stressen och jobbet för att få åka till Irland och att sen få vara ledig ifrån (senast) 19e maj. Förresten har väl alla det skitstressigt såhär mot slutet av terminen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0