Die Schweiz


Jag har en enorm längtan efter Scweiz just nu. Det verkar vara ett sånt fint och ordnat land. det såg jävligt fint och ordnat ut när jag böt flyg i Zürich i allafall :) Och så vill jag hälsa på Mathias och Ramona, fast Ramona är visst i Guadeloupe nu, men hon borde vara hemma igen relativt snart.

Jag känner av min utlandslängtan. Så fort Sverige blir Sverige för länge och för mycket känns det som att det är dags att dra vidare, fast jag ju VET att folk, länder och regeringar egentligen är lika världen över. Men jag hoppas väl att nånstans finns det människor som är som jag. Om jag fortfarande har det här problemet vid trettiofem, så ska jag nog på allvar flytta ut i skogen och bli fåraherde. Om världen finns kvar då vill säga med tanke på hur vi sköter den.

Men i Schweiz kanske man kan koppla bort ensamhet och jordens undergång ett slag.


image9

Lucernes kända träbro. Den ska jag fanimej se nån gång i mitt liv.

image12

Kommentarer
Postat av: Petra

haha Fåraherde! Får jag hälsa på och kela med fåren då? Fårbäbisar är så gulliga!

2008-04-17 @ 14:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0