Gul mössa, turkos kavaj


Varje dag ser jag samma gamle man knalla förbi utanför på vägen ungefär fem gånger, morgon som kväll som mitt på dan. Han har alltid samma turkos-gröna kavaj på sig med en knallgul mössa på huvudet för att liksom göra det lite extra fint. Jag undrar alltid varför han är ute och går så mycket hela tiden... Har han kanske sk restless legs? fast det brukar ju vara på natten när man ska sova... har han många vänner som bor på vardera sidan om där jag bor som han hälsar på? Kanske medlar han mellan två personer och måste springa fram och tillbaks mellan dem? I varje fall är det ganska så konstigt, men jag antar att han har nån anledning.

Jag skulle behöva en krage att ta mig i. Visserligen har jag börjat kräkas ut en proposal essay, men det är alltid så svårt när man liksom inte riktigt brinner för nåt att faktiskt argumentera för det. Det är lite som de där gångerna när man delades upp i grupper i skolan och den ena skulle argumenera för något och den andra emot. Man lyckades ju allt som oftast hamna i fel grupp och argumentera FÖR dödstraff eller MOT aborter (fast det var ju roligt på sitt vis med) och då kunde det bli svårt att på allvar komma på bra argument. Så nu sitter jag här som vanligt och vill kaste det jag skrivit i sjön och börja om, men jag vet att jag inte har tid att göra det, så det får bära eller brista ändå.

Imorgon kommer pengarna från CSN och det i sista stund. Jag har lite potatis att äta till kvällsmat och en banan till frukost. För imorgon btti är det jag som åker tidigt till Willys och handlar mat. Ska försöka se till att köpa lite svensk mat att ta med som "present" till min irländska familj, typ Marabou, ahlgrens bilar och kanske en falukorv? :D Hur som helst. Dags att ta mig i den obefintliga kragen och jobba vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0