Jag borde inte se på OS

Jag som aldrig brukar följa OS med särskilt stort intresse inser nu att eftersom jag glor på det i snitt fyra timmar om dagen i år är orsaken till alla katastrofer och alla misstag som leder till ett guld-löst Sverige. Om inte jag tittat hade de säkert tagit guld (jag älskar denna ursäkten) Jag kunde knappt titta på höjdhoppet med Stefan Holm, för jag visste redan att han inte skulle ta guldet, och när ryssen med de långa benen typ flög över 2.36 som om det inte fanns nån morgondag så kändes Sveriges öde beseglat. INGA GULD ALLS under OS i Beijing 2008. Tyvärr ser det ut så.

Det är kanske för att jag egentligen hejar på vilket land som helst just nu som det går dåligt för Sverige? Hejar speciellt ¨påKina och Japan Jag gillar deras otroliga disciplin och att de gör allt med sån finess. Men i slutändan gillar jag bara att se hur de som tävlar blir så otroligt glada efter att de genomfört ett lyckat lopp/hopp/set etc. Jag är en sån som vill gråta åt andras lycka och över hur de kan klara nåt sånt otroligt som att göra en kvadruppel pik (eller vad det nu kan heta) och sen landa på båda fötterna. Jag kanske är lite drama-beroende...?

I övrigt tar min ekonomi upp stora delar av min tid. En hyra, en tågbiljett, två månaders livförsäkring, refill till mobilen och en helvetes massa födelsedagspresenter bör betalas, men på mitt konto sitter 160 kronor och väntar på att magiskt multipliceras med 100 för att lösa krisen. Det är precis som med OS: inget guld alls att vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0