Oh oh oh it's Magic!

(Detta inlägg tillägnas Annelie, som verkar ha tråkigt :P)

Igår var det OS-invigning och jag satt som klistrad framför tv:n och ville nästan gråta ibland över hur mäktigt det blev! I lööööve kineser alltså! Alltifrån fotspår utav fyrverkerier till fotkonst! Men allra häftigast var ändå när jag insåg att tryckstämplarna som format mönster och vågor och gud vet vad var människor!! De hade tränat i elva månader för att få det rätt! Och jävlar vad rätt det blev! Likaså kompass-delen var helt magnifik, och likaså tai-chi(nånting) delen, och trummandet i början... allt var så himla bra! Kineser är ett under av disciplin och grace! Eftersom jag inte hittar på det på youtube så kan jag tyvärr inte länka det, men det kommer väl kanske ut där så småningom.
 
Iallafall så innebär det att jag nu är klistrad vid tv:n (när jag är vaken åtminstone). Jag som aldrig orkar följa ens VM i fotboll satt som på nålar under matchen mellan svenska damlaget och Argentina. Jag gjorde en massa konstiga ljud när vi var nära att göra mål och pappa måste ha undrat vad det var för fel på mig. Men vann gjorde vi! (HOORAY!!!) Simningen idag var inte lika spännande, vi hade inte mycket att komma med, men det var ändå svårt att gå därifrån.

På övriga fronter händer det inte mycket, men det gör inget, för nu har jag ju nåt att fylla dagarna med.

Kommentarer
Postat av: annelie

tack sofie! fortsätt uppdatera din OS blogg ofta så kommer jag inte ha en tråkig stund fram tills vi ses nästa lördag typ! jag missade invigningen men jag ska ta igen den idag, har sett bilder från den och det verkade helt galet. idag har sverige tagit ett silver!!

2008-08-10 @ 12:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0