Filmen som blev fimpad


Som jag nämnt tidigare så sparade jag mina sista 20 kronor för att kunna ta bussen till skolan imorse och kolla på 2001 A Space Odyssey. Sagt och gjort, jag klev på bussen, betalade bussbiljetten och for ivägmot skolan. Två sekunder innan bussen bromsar in framför skolan ringer Petra och säger att lektionen blivit inställd! Här har jag alltså slängt bort mina sista 20 spänn på en onödig busstur!!! Typiskt dessa lärare att inte höra av sig alls (jag tänker då särskilt på en kvinnlig lärare med enorma brister på informations-fronten. Hon lär inte ens ut saker på lektionerna!). De hade bara satt en lapp på dörren, inte skickat nåt mejl eller nåt alls. Suck!

Men som tur var så fick jag bostadsbidraget idag så nu är det bara att tuta och köra tills på måndag när csn-pengarna kommer.

Helgen ser ut som följer:

* Middag och bio (Sweeney Todd) med Petra och Jim ikväll (ska alldeles strax åka dit) och gratta Jim på födelsedagen.

* Party lördag kväll när man ev kan komma att stöta på Ida (om hon mår bättre)

Bäst jag slår in Jims present och tar mig till bussen. Måste komma ihåg att faktiskt använda kameran ikväll också.


Kommentarer
Postat av: lovisa

trevlig kväll!

2008-02-22 @ 17:41:33
URL: http://bylovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0