Min första bojkott!


Jag är så himla nöjd att få ha varit med om min första seriösa bojkott. Det började igår med att vi under bokrean kom fram till att en total bojkott av X lektion skulle lösa en hel del av våra problem (som inkluderar sömnlöshet, ångest och av kroppen iscensatta influensor) Just denna veckan har de liksom dumpat trettioelva extra grejer på oss och bara förväntat sig ganska orimliga resultat. Jag ska försöka vara lite mer kronologisk:

Fredag: Filmvisningen blev inställd och hamnade på måndagen istället. Vi har tidigare under kursen fått höra att vi ska se filmen först och sedan läsa boken, halva till första diskussions-lektionen och resten till den andra, vilket innebar att boken förblev oläst under helgen.

Måndag: X kommer in och säger: "Har ni läst boken?" Nej svarar vi, och jag förklarar varför eftersom lärarna (vi har tre olika under denna kursen) tydligen inte pratat med varandra och förklarat för henne hur de jobbat. Men det duger tydligen inte, så till på onsdag ska vi ha läst hela boken, som är på 350 sidor. Plus den filmanalysen vi alltid gör efter en film. Och förstås grammatikläxan tills morgondagen. Jag mår lite halvdassigt, sover kanske tre timmar under natten, läser inget från boken och drömmer mardrömmar om dresserade dalmatiner med rabies och inbrottstjuvar och känner av en släng av min gamla magkatarr runt klockan fyra på morgonen. 

Tisdag: Vi har lektioner mellan 9 och 15, varav 9-12 är med X själv, fast en annan kurs. Eftersom X känner sig generös och snäll så säger hon att de som inte hunnit färdigt med uppgiften på lektionen kan få ÄNDA TILLS ONSDAG KVÄLL på sig att skicka in den. Normalt sett hade hon krävt den samma kväll. 

Ida, Petra och jag åker på bokrea och kommer fram till att vi ska totalskita i den satans lektionen eftersom vi iallafall avskyr den inkompetenta X hjärtligt. Vi färgar Petras hår knallrött och Frida (Idas syrra) kommer förbi och klipper henne. Petra och jag köper pizza, lånar Crouching Tiger Hidden Dragon och förslösar de timmarna vi egentligen borde spenderat på att plugga (och vilken enorm lättnad det var!)

Onsdag: Vi går på Vickys lektion och lyckas övertyga resten av klassen att bojkotta X lektion. Vi skriver en lapp som vi lämnar i klassrummet åt X där det står att vi tidigare fått höra att om vi inte läst boken så skulle vi inte komma på diskussionslektionerna, och eftersom vi inte hunnit så kommer vi inte. Alla närvarande skrev under lappen. 

BOJKOTT!!!
 
Känns så himla skönt att få vara lite ond och säga ifrån. Nu återstår bara att se hur reaktionen blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0