Sommarjobb

Igår så hittade jag en annons för sommarjobbare på museet, och jag blev snudd på lite hysterisk. Det jobbet vill jag verkligen ha! Först och främst tror jag det skulle vara roligt. Jag tycker det är så kul att vara hjälpsam, och om det skulle vara så att jag till och med fick guida skulle ju det vara ganska häftigt. Sen skulle jag liksom lära mig så himla mycket och det skulle vara en sån himla bra referens i framtiden! AAAAAAAAAAAH! Jag satte mig genast och skrev ansökan och CV och skickade iväg och hoppas att jag i min iver inte blev alltför fjäskig. Jag pratar ju knappast polska och fattar bara lite tyska så där ligger jag på minus. Men, MEN, jag har jobbat på museum förut! Låt vara att det inte direkt var guidningar som gällde men det ligger mig ju inte direkt i fatet heller. Hoppas hoppas hoppas! Det skulle vara så skönt att få ett jobb jag gillar och att inte behöva bekymra mig över hyran i sommar... fatta om jag för en gångs skull faktiskt skulle kunna tjäna ihop en sån slant att jag kan åka på.... semester!

ACHTUNG: Don't get your hopes up dear!

Ser ni vad fint jag har gjort om min blogg layout? Jag är skitnöjd! Fast egentligen hade jag bara tur som hittade en sån snygg bakgrund, men det faktum att jag lyckades ändra det hela var rätt häftigt. Jag gillar att fatta hur "datorer" fungerar även om jag ju bara börjat lära mig än så länge.

Undrar om den där karln Janne tänkt ringa om lägenheten eller...

Måste ju lägga in en bild på den fantastiske Alan Rickman som jag upptäckt på senare tid. Jag har inte riktigt sett honom innan sin tid som Snape, men han är ju överallt och fantastiskt bra med för den delen. Såg honom senast i Sweeney Todd - the Demon Barber on Fleet Street. Jag funderar nästan på att lägga in honom på min heta gubbar-lista på bilddagboken. Det skulle liksom bara vara så roligt eftersom vi alla hånade elin och ida när de föreslog att Snape minsann var lite het trots allt :D

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0