Grattis Anna 90 år!


Idag fick jag dela ut pensioner till två jätterara tanter efter min postlinje. Den ena heter Gerda och var så söt och ville bjuda på kaffe, men eftersom jag skulle vidare (och inte dricker kaffe) så tackade jag nej. Men när jag kom till Anna så visade det sig att hon minsann fyllde nittio år idag och hade tårta och grejer klara för postis-Sofie, och då kan man ju faktiskt inte säga nej till en sån raring! Så jag fick marängtårta och coca-cola (dricker ju inte kaffe som sagt)

Att jobba på posten är som att vara en kändis ibland. Folk hejar på en jämt och alla vill veta vem man är och var man kommer ifrån. Posten är ju faktiskt något av det roligaste som händer på en dag för många, speciellt de äldre, så de blir snudd på upprörda när veckotidningen inte kommer på onsdagen som det brukar göra utan på torsdagen!! Att jobba på posten är också som att få lite del av skvallret på nåt vis. Man vet vart folk bor och vem som flyttat vart och vem som bor ihop med vem. Ganska så kul, fast jag börjar associera namn med gator och postlådor, så när nån säger Kalle Nilsson så tänker jag automatiskt "stora vägen 12" eller vart postlådan sitter.

Imorrn ska jag tvinga mamma att betala för en hårklippning, för hon tvingar mig att följa med till Gävle. Ska fixa en födelsedagspresent som inte var 100%. Det stora kalaset gick jättebra och alla hade trevligt. Fick träffa Leo för första gången och jag har aldrig sett en sötare bäbis! Ska lägga upp lite bilder sen när Lisa kommer tillbaks från sthlm, jag tog knappt några bilder själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0