Sign my boobs!


Så har man då tagit sig igenom Sweden Rock Festival även om jag egentligen inte såg mycket av själva festivalen. Jobbade i Sweden Rock Shop (man har väl kontakter :P) och blev underordnad Petra som Signeringsansvariges  assistent (den titeln har jag kommit fram till själv). Så min festival har bestått av att se till att stora och små hårdrocksstjärnor har dricka och pennor och att allt flyter på som det ska, och det har varit SÅ HIMLA KUL! Visst, ibland blev det stressigt som fan och man svettades floder på grund av värmen och på grund av artister som var sena och artister som var tidiga men det har helt klart varit mitt bästa jobb ever, inte minst på grund av gänget man jobbade med. Inte ett ont ord från arbetskamraterna fastän alla var stressade och alla snubblade över varandra bakom disken och i lagerrummet, istället var alla glada och tacksamma för jobbet man gjorde.

Signeringssessionerna var ganska speciella de med. Skitkul att träffa folk (även om man fick skälla lite på dem ibland med) och att se nervösa och mållösa fans med skakande händer. Tur att man inte lyssnar på hårdrock, för då hade man väl varit nervös själv. Jag själv kände ju egentligen bara till Mustasch, och jag gillar dem ännu mer nu än jag gjorde efter deras Arvika-spelning förra året. Det är reko killar det. Dessutom kom det fram en sida hos mig som jag inte visste att jag hade: försäljar-sidan. Vi sålde 43 skivor under deras signering och jag blev typ helt manisk! SELL SELL SELL SELL! :D

Hann gå på Sabaton (följde med Petra och Jim) och även Mucc, ett japanskt band som visst är stora på hemmaplan och riktigt jädra bra faktiskt. Verkar vara en mysig festival, även om jag som sagt inte såg så mycket av den egentligen. Men jag hade roligare och var fräschare (vattentoalett och dusch och riktig säng att sova i) än festivalbesökarna, så det gör mig inte det minsta! :)

Men nu är man hemma igen i nya lägenheten för ett par dar, försöker pussla ihop sovrummet så gott det går och fixa undan allt innan man åker hem för sommaren. Tvättar sex tvättar idag, sigh! Nåja, lika bra att ha det gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0