Eine Shutdown Totales


Med en kommande vecka som är helt fullknökad med skolarbete, där varje sekund är viktig inför tentan på fredag och inlämnadet av en webuppgift på måndag, väljer jag att gå i barndom och göra allt som inte innefattar nåt slags arbete alls.

Brain - Hibernate

Men om man bara orkar hålla ut tills på måndag kväll så är det klart sen, finito! Och så är det bara två veckors sleepy bliss som gäller med mamma som lagar maten och inget att tänka på förutom att fördriva tiden.
 
Jag har bokat flyg till Dublin nu iallfall till början av Maj för Niahm's communion. Ska bli så himla kul att åka tillbaks till Irland igen. Jag får abstinens ganska fort om jag bara tänker lite på det. Speciellt efter bilen. Å så jag älskade denna Hyundai Accent! Den var som gjord för mig. Men i allmänhet har jag mest abstinens efter att få ge mig iväg och bara vara nån annanstans. Tycks mig som att jag lider av utlands-sjukan. Jag har också fått ett sånt sug på att åka till Schweiz och hälsa på Mathias och Ramona I Lucerne, men en tripp till Paris i sommar och hälsa på Linda skulle också vara så himla kul. Det enda som saknas är pengar.

Ibland när jag inte kan sova brukar jag tänka vad jag skulle göra om jag vann 70 miljoner på lotto och hur det skulle underlätta mitt liv. Inte för att jag har det svårt, men alla saker man skulle kunna göra, alla platser man skulle kunna besöka, och ja, alla saker man skulle kunna köpa (även om jag faktiskt skulle försöka undvika att bli en prylgalning om jag faktiskt blev rik) Men tänk också på alla grejer man skulle kunna göra för de man älskar. Man skulle kunna lösa lån, byta in skruttmobilen mot batmobilen, man skulle kunna renovera det där förbaskade huset, man skulle kunna ge nån en välförtjänt semester, hålla ett stort kalas och leva lyckliga i alla sina dagar.

Oftast somnar jag nånstans mitt inne i renoveringen av sommarstugan.

Jag hatar pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0