I en sista minut


Oväntat nog så har jag efter en veckas-tenta plugg och diverse bryt helt plötsligt blivit intresserad av att läsa 2001 A Space Odyssey. Filmen var snygg men seg och undervisades av fel lärare så det kändes som att inte ens om det var världens sista bok skulle jag orka läsa den. Men jag har bevisat att jag har fel genom att tycka att den är riktigt bra, kanske just för att jag sett filmen innan och med hjälp av den kan föreställa mig flera månaders tystnad och monotont leverne ombord på ett rymdskepp. Jag har så att säga börjat se den i ett nytt ljus. Dessutom är boken mer lättförståelig än filmen där de knappt säger nånting alls.

Amadeus har lämnat byggnaden och återvänt till sin farbror tack och lov. Han var mysig på sitt sätt, men mest bara dammig och trött. Och så hade han ju en konstig ovana att alltid ha tungan ca 1-2 cm utanför munnen. Knas ;)

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0