I detta Sverige, vackra Sverige


Så är man hemma igen i somriga Sverige, men missförstå mig inte när jag kallar Sverige somrigt, för Irland var helt fantastiskt. Jag känner mig som en pepparkaka i fejan efter att ha suttit ute hela dagarna utan nåt på huvudet, och är det nåt jag brukar undvika så är det att bli pepparkaksbrun i ansiktet. Armar, ben javisst, men inte ansiktet, det brukar bara se konstigt ut... dags att köpa hatt.

Det mesta var sig likt hos familjen Hickey/Robertson och jag var uppenbarligen fortfarande au pairen, för det första jag fick göra var typ att sy ett fåtöljöverdrag. Eller allra först gick vi förstås ut på fredagkvällen efter att jag varit uppe sen fyra på morgonen -.- Det var lite jobbigt, men det gick. Vi fick sen guida taxichauffören när han skulle köra hem oss :D Han var ny :P

Lördagen shoppade jag en massa strumpor på Penneys mellan svimmningsanfallen. Inte bra att sova för lite och dricka sprit. Jag svimmade inte men mådde ganska skit bland kläder och skor... Dee och Con lassade jord i trädgården. Huset såg helt fantastiskt ut efter ombyggnaden och det var en enorm skillnad mot det ganska så opraktiska huset innan.

Söndagen var knökfull med släkt och grannar eftersom det var Niamhs communion (som jag för övrigt inte fick vara med på). Niamh var klädd som en liten brud i vit puffklänning. Fattar inte riktigt den traditionen, men hon var söt. Det var bouncy-castle och barbeque och vin i määääängder. Hammocken var ockuperad av mig och Madde. ;)

Måndag, Jenkinstown park, slapp i solen och barbeque igen. Skönt, men skönare att komma hem igen. Tisdagen var tolv timmars resande och tre länder. Inte så illa, men tröttsamt. Sommaren dök upp i Sverige medans jag var borta. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0