Sauber machen


Idag har jag frivilligt ställt upp på att städa ett kök (inte mitt eget alltså) och kommit fram till att även om jag aldrig egentligen haft något emot att städa så är det ju typ tio gånger roligare när man slipper göra det ensam. Och det finns få saker man blir så nöjd med sig själv efter som när man har städat och lämnar köket/vardagsrummet/lägenheten gnistrande ren och fräsch. Det enda rummet som aldrig är kul att städa är badrummet. Inte för att det känns äckligt utanför att det typ inte känns som att det blir nån större skillnad... men det kan ju bero på hur badrummet är i vanliga fall kanske...

En av de mest tätt förekommande ämnet bland bloggar just nu måste ju vara melodifestivalen, så jag bestämde mig för att jag skulle nämna nåt om det jag med. Irlands kalkon blev ju en riktig kalkon, men det var samtidigt rätt kul att se Irländarna skämta med sig själva, även om det inte direkt blev så bra som de tänkt sig. I övrigt lyssnade jag med ett halvt öra och tittade knappt alls på hela showen. Känns som att det inte alls är lika kul numera när det är så fruktansvärt många länder inblandade. Det blir för många låtar och för mycket försök att stjäla folks intresse.

I måndags visade LKDM treorna och tvåorna upp sina digital artefacts för intresserade, så Ida och jag och även Jimmy var dit och kollade. Det var jävligt intressant men man kände också hur man fick prestations-ångest över vad man själv kan/bör göra. Mest intressant var dock Martins dokumentär om Virginia Tech*. Den var verkligen så annorlunda, och det på ett bra sätt. Inget av den där pompösa, sentimentala skiten, utan mer en dokumentär om en av de som inte drabbades men som ändå drabbades, typ som en som nås av svallvågorna av något.

(* för er som inte vet: För ett år sen var det en student som löpte amok på Virginia Tech och sköt ihjäl runt 30 personer och skadade flera. Under tiden detta hände var Carl (Idas pojkvän) och Martin, båda från LKDM, på besök på skolan och stod i byggnaden bredvid den där skottlossningen hände. Martin filmade polisutryckningen och även en del skadade och blev sedan helt jagade av pressen eftersom de var de enda som hade nån dokumentation från platsen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0