ach, meine liebling!

Oh! I has it! Is mine!

Har införskaffat en systemkamera! Var lite oväntat till och med för min egen del, men som jag älskar min nya lilla bäbis. Jag bara längtar efter en anledning att fota. Funderar på att gå runt Bergåsa (där du och jag gick Annelie, förbi studentviken) och ta lite sceneri-foton. Tyvärr är det ganska så lövlöst och livlöst vid det här laget så det blir inga tjusiga färglada träd direkt, men jag ska nog kunna hitta nåt :D Om inte annat är det ett jäkligt bra tillfälle att träna lite på att bli expert på fotografering, putsa upp mina gamla kunskaper från Fotografisk bild A i trean.

Det enda som stör mig lite är att det verkligen inte fanns nån manual med. Visst, det mesta är ganska rakt på, och jag antar att de som köper systemkameror åtminstone har lite fotografi i bakgrunden, och det är visserligen förklaringar för typ allting på displayen, men innan man fattade det så var det lite förvirrande, och det känns ganska konstigt att den inte har den där traditionella 1. kamerarem 2. avtryckarknapp etc etc :) Well. Jag gör framsteg (tror jag)

På måndag så ska kanske kineserna laga kinesmat åt oss. YAY! Älskar våra små kineser! Allt känns så mycket lättare just nu och det känns som att klassen någonstans gör framsteg... Vi har haft två dagar med gästföreläsare från Virginia Tech (eller om det var Georgia Tech...?) och hon var så trevlig, men oh boy vilken förvirring det var ett tag med uppgiften vi fick. Jag tycker de ska ge ut uppgiften tydligt nedskriven på ett papper och SEN förklara vad vi ska göra. Jag är väldigt dålig på att plocka upp information om uppgifter muntligt, speciellt om de sedan säger att de ska maila ut uppgiften... då stänger jag typ av hjärnaktiviteten. Men det är egentligen inte det värsta, utan det värsta är att de ville att vi skulle använda våra proposal essays från i våras, och jag tycker verkligen att min är så pinsam och töntig, och nu måste man helt plötsligt göra presentationer för hela klassen! När jag skrev den så var tanken att "well, ingen annan än Vicky behöver läsa den här iallafall"...

Icke sa Nicke!

Eftersom jag trots detta känner mig på väldigt bra humör idag så tänkte jag bidra med en gymnasielista där vi uttalar oss om modemissar (eftersom vi ju var experter på mode och hade Tyra Banks på speed dial på den tiden) XD


Sånt folk tror är inne men som är ute:


  1. Poncho
  2. Linnen med spets nedtill
  3. Pastellfärger
  4. Pärlhalsband (i alla fall B-sons)

 


Kommentarer
Postat av: annelie

ser fram emot att få se lite snygga pics från nya kameran! de där linnena med spetsar kommer jag väl ihåg haha.

2008-11-19 @ 18:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0