je suis fantastique!

Finally. Lite uppåt. Eller snarare neråt kanske. Lite nerförsbacke. Lite mindre jobbigt.


I lördags och idag har jag varit superduktig och visat mig ha lite drivkraft. Jag har pratat med fyra olika affärer, plus synoptik och fixat så vi får ta bilder på biblioteket inne i stan samt inne i hörsalen i lkdm-byggnaden. Allt på egen hand! Je suis fantastique! Jag är lite imponerad av mig själv, och jag blir så glad när jag gör sånt som jag verkligen undviker så mycket jag bara kan i vanliga fall. Det känns som att den här photoshooten för Forward kan bli riktigt bra. Det som känns mest nervigt är vår fotografiska skicklighet. Jag vet att Lingxiao håller på mycket med foto, men hon är ingen expert, och inte jag heller, så jag hoppas att vi kan lösa det någorlunda bra.


I övrigt har jag pratat frivilligt på lektionen flera gånger utan att säga nåt som var varken fel eller helt korkat vilket ju faktiskt är en stor framgång i sig, och så har jag lärt känna Maria lite bättre (som är ruskigt smart, men väldigt trevlig). Sen hjälper det ju att Digital Poetry är riktigt intressant (bortsett från kurslitteraturen då..)
Här är mina personliga favoriter Young-Hae Chang Heavy Industries:

The last day of Betty Nkomo: http://www.yhchang.com/BETTY_NKOMO.html
What now?: http://www.yhchang.com/WHAT_NOW_BM.html

Betty är kortare och mer "lättläst", men What Now är mer typisk för deras arbete.


Inte så dum dag idag med andra ord. Såna här dagar känns det som att LKDM inte är så illa trots allt.


Kommentarer
Postat av: Petra

Du är ju helt enkelt bäst, så är det! ^^

2008-11-11 @ 09:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0