schlafen bitte.


Imorse, ungefär klockan fyra, insåg jag varför jag sovit så dåligt de senaste dagarna (bortsett från allt som rullat runt i mitt huvud) och det är på grund av att elementet stod inställt på högsta värme, och jag kan inte sova om jag ska ligga och svettas. Är det sommar så är det annorlunda, för då kan man sova utan täcke, men på vintern blir det bara tillräckligt varmt i ett rum att de kroppsdelar som sticker ut från täcket inte fryser, men ändå blir kalla, och om man drar in dem under täcket blir det för varmt. Så istället byter jag ställning ungefär var trettionde sekund och då är det svårt att koppla av och somna. Så klockan fyra stängde jag av elementet och sov som en prinsessa. Lite grann som prinsessan på ärten fast utan någon hade tagit bort ärtan och käkat upp den. Ifall ni inte riktigt kopplar hur det kunde bli bättre av att jag stängde av elementet så är det för att jag då kan gona ihop mig under täcket utan att det blir för varmt. Hoppas jag kan sova lika gott inatt.

Men först ska vi på kåren. Ikväll spelar en kille som heter Erik Hassle så jag ska dit som reporter/fotograf. Är inte så partysugen idag. Tänkte spara det tills imorrn när det är dags för Idas barnkalas. Har handlat lite asscessoarer idag tills dess, men vi får se hur det blir. Ska iallafall sätta upp håret i två tofsar som jag alltid gjorde i lågstadiet.

Jag har en stark känsla av att det är något jag borde göra imorrn, men jag orkar inte räkna ut vad...

Kineserna lagade mat åt oss igår förresten! De är typ de raraste, sötaste personerna någonsin, och maten var huuuur god som helst. ÄKTA kina-mat dessutom. Jag åt dessutom ALLT med ätpinnar (till skillnad från Ida, Jimmy och Petra :P) Värsta trevligt hade vi. Vi ska bjuda tillbaks nästnästa vecka tänkte vi, samtidigt som vi säger hejdå till Eric innan alla drar iväg och han drar hem, samt ha en julfika grej där vi bjuder in hela klassen (som om vi inte hade mycket att göra ändå...) Men ju mer man gör desto mer orkar man... ibland. Det får inte bli FÖR mycket...  Oh well. Jag överlever nog tillslut hursomhelst. dessutom har jag redan klarat av julshoppingen. Ska väl iofs skriva julkort snart med... Äsch jag hinner, det kommer gå utmärkt. Positivt tänkande gör susen.

bla bla bla. i'm so full of shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0