Konspirationen

Världen är emot mig. Eller åtminstone BTH. Som jag slitit mitt hår över denna skoltidning, och den är fortfarande långt från klar. Sen ska den på något vis delas ut också! Och för att göra det ännu roligare lägger Lissa en obligatorisk presentation samma dag som jag bokat tågresan hem. Några dar senare lägger de in ett CP@T möte, och så får vi en skrivuppgift som ska göras i par. Hur i helskotta har de tänkt att jag ska kunna åka och hälsa på min familj? När ska jag få en paus och komma hem till landet och lugnet? Ska jag behöva vänta tills i jul? Varför jobbar de emot mig på detta viset? ARGH! Någonstans måste man väl få en paus också? Om det bara inte var för denna förbaskade skoltidning så hade jag nog orkat lite mer, men som det är nu så verkar jag vara chefsredaktör, skribent, fotograf, illustrationsansvarig och tyvärr snart även layoutansvarig. Kill me quick!

Jag blir så trött på världen ibland. En deadline är en deadline, en läxa en läxa, så varför verkar jag vara den enda som bryr sig om att göra det som ska göras? Mycket prat, lite action verkar vara normalen. Så himla respektlöst och oansvarigt att inte lämna in saker i tid. Jag är inte guds bästa barn, jag lämnar inte alltid in i tid, jag läser inte alltid boken jag borde läsa inför lektionen, men jag försöker åtminstone inte missköta mig när det drabbar nån annan! Om man har en deadline den 30e september, hur kan det då komma sig att folk lämnar in saker den 8e oktober? En dag eller två sent, okej. Över en vecka? Nej! Jag kommer snart att förvandlas till en slavdrivande bitch som ber alla att dra åt helvete i ren frustration över all tid jag försökt lägga på att få allt detta i ordning utan hjälp.

RAAAAWR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0