Nåt kul istället


Lördagen tog jag ledigt från allt vad skola och skoltidning heter och fick en massa annat gjort. Bland annat har jag äntligen klistrat in alla mina framkallade foton i album samt skrivit brev till Stina och Anja som jag ska posta idag. Sen hann vi åka och handla på slottsbacken plus ta sovmorgon. Sen städade jag ju också och diskade diskberget. Så himla skönt det var att verkligen inte tänka en endaste tanke på vad jag borde gjort. Jag tror jag måste inför en sån dag i veckan om jag ska palla med skolarbetet särskilt länge till.

Idag upptäckte jag att hela kapitel fyra i min kursbok handlade om Talan Memmott, min Flash-lärare. Kul att kändisen får slita med att få studenter som typ aldrig rört en dator att kunna göra animationer. Stackars kille, haha.


Här kommer en skojig lista från gymnasietiden. Jag tror att vissa av alternativen är ganska uppenbara, andra dök nog upp i samband med diskussioner eller saker som hände runtomkring då när listan skrevs. T ex tror jag att vi inte ville vara medarbetare på antikrundan för att nån av dem precis blivit mördad. Andra är egentligen bara mest fjantiga. Den är ganska underhållande iallafall XD



Jobb man inte vill ha:


Slamtömmare

Vägarbetare

VD på ett svenskt familjeföretag (tex Siba)

Medarbetare på Antikrundan

Busschaufför

Plogbilsförare

Robinson-Robban

Bartender på populär turistort

Industriarbetare i Kina

Polsk bärplockare

Prinsessan Viktorias pojkvän

Städare på Helsingborgs tågstation

Assistent till J.Lo

Hemmafru hos Bert Karlsson

Bödel

Påve

Pedikyrist

Djurkläder-sömmerska

Akvarieproduktsdesigner

Hundbensknytare

Djurmatsprovsmakare

Slaktare

Mordbrännare/jobba på krematorium

Bingoberramaskot

Jultomte

Polsk prostituerad

Polsk

Ordboksöversättare

Uppslagsverksförfattare

Flykting

Arbetslös

Tom Jones

Klädinsamlingssorterare

Bollkalle

Bunkerkrattare/golfbanegräsklippare

Takdammare/målare

Skolfotograf

Brevbärare/tidningsbud

Skolboksförfattare

Kretskortsmekaniker

Dominoprick-målare/plockepinn-pinne-målare

Reningsverk/pappersbruk

Toalettpapperspåfyllare

Papperskorgstömmare på Cypern/i Grekland

Paketinslagare

Blöjbytare på ålderdomshem/dagis

Doktor som opererar bort vårtor

Celine Dion

Motorcyklist-polis

POGO-film-röst

Trafikskolefilm-regissör

Skolkafeteriapersonal

Kullersten/gatstensläggare

Mat-tant

Diskplockare

Tjurfäktningstjur

Dvärgskådespelare

Kortspelsjoker

Tallriksmodellsforskare

Gladiator

Slav

Massagetant på turkiskt badhus

Bordellstäderska

Jehovas Vittne

Telefonkatalogssammanställare

Cirkusdjur

Cirkuselefant med dammallergi


Kommentarer
Postat av: annelie

haha herregud den här är så sjukt bra, vi borde kunna ge ut en bok med listor sen när du blir chef på ett bokföretag! hahaha. bödel. hohoho

2008-10-13 @ 11:20:33
Postat av: ida

Listan var helt sjukt bra.. Även om jag inte var med och skrev detta!

2008-10-13 @ 18:44:44
Postat av: Stina

POGO-film-röst ahhaaha

2008-10-14 @ 17:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0