Jag fik ett halspad som det stog "fiskana" på


En felstavning fick mig att minnas en födelsedag i min barndom och dagboksanteckningarna från dagen. Jag har fortfarande kvar halsbandet, men numera vet jag att man stavar en viss grupp simmande individer med ett "r" i. XD

Skolan håller på att ta över mitt liv samtidigt som det inte gör det. jag kämpar med ett ton läsläxa och förbannar lärarna för att de dumpar så mycket på oss samtidigt som jag inte kan vara arg över nåt sådant eftersom jag vet att om jag pluggade heltid (som jag enligt skolan och csn gör) så skulle jag hinna med allting utan större problem. Likaså är det mitt eget fel att jag har en extra kurs att läsa. Oh well. Tuff vecka just nu, så det kanske lättar lite senare. Man kommer alltid igenom de där tunga perioderna iallafall. Gäller bara att hålla blicken riktad till "andra sidan" och göra sitt bästa.

Att göra sitt bästa är förresten något de alltid verkar göra i Japan. Asiatisk mentalitet (speciellt då kinesisk och japansk) är ganska fascinerande. När jag väl kommer ner på vanliga 100% studier istället för de 150% jag har nu ska jag låna nån intressant bok om Japan och så ska jag lära mig katakana eller vad det nu heter. Den som är uttals-baserad iallafall. Lika bra att börja i tid innan det är dags att åka. Ska försöka hitta en japansk kokbok med, eller kanske åka till Växjö, för där finns det en japansk restaurang. Sen måste jag lära mig alla skojiga japanska smileys, de där riktigt snygga, typ: ToT (gråter).

Avslutar med en treminutersdikt som vi skrev nån gång i gymnasiet. Sammanhanget har jag glömt, men jag tycker mig minnas något om att man skulle ha med vissa ord, typ tändsticka och så...

Jag tittar mig omkring

Det är mörkt överallt, jag ser ingenting

Och det är lite kallt

Hallå skriker jag

Är det någon där?

Men det är natt inte dag

Och jag vill inte vara här


Dammet ligger på golvet och skräpar som aldrig förr

Jag söker efter nyckeln som kan leda mig ut genom denna dörr

Min tändsticka har brunnit ut

Det är bara sot kvar, läget är akut.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hoho dom här dikterna minns jag att jag var med och knåpade ihop på nån svenskalektion eller nåt, dom är så jävla bra, roliga men ändå såå djupa! haha

2008-09-15 @ 18:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0