I'm so good I'm bad.

Har precis berättat för typ alla jag känner om dramat som utspelat sig idag i skolan. Faktum är att jag berättat det så många gånger att jag måste fundera över ifall jag orkar dra storyn igen... Men först:

Jag hade Annelie på besök i helgen och det var fett najs. Vi hängde på Fox på fredagkvällen, och satt faktiskt ute, även om det blev lite kyligt rätt snabbt. Jag visste inte ens att de hade uteplatser på Fox, men det var ju en najs surprice. Vi spanade på polisen, som inte verkade ha särskilt mycket att göra en vanlig fredagkväll så de cirkulerade runt stan som om det vore en rondell. Inne på Fox sålde de Waltons, vilket är vad Bulmers heter i utlandet, så jag blev rätt glad över det, men den var dyr som satan. Bara för findrickande med andra ord.

På lördagen lyckades vi tajma helt excellent med Asienbussen!. Vi klämde in oss i den lilla bussen tillsammans med trettio andra små thailändare och kineser och handlade en massa intressanta saker. Jialiang fick hjälpa oss lite med att gå igenom vad som var värt att köpa och inte. Så nu har jag en massa spännande importvaror som jag inte riktigt et vad det är haha.
Till slut kom vi iallafall in till stan varpå vi skyndade oss bort till Glassiären för att köpa glass. Megaglass alltså. Jag testade bananchoklad och svartvinbärsdröm. Bananchokladen var helt rätt, men svartvinbärsdrömmen var lite av en besvikelse. Annelie testade bland annat lakrits, men jag kan inte påstå att den kändes som rätt glass för mig. Efter lite shopping på stan (tyvärr inget te eftersom det visade sig att de stängde vid två!) åkte vi hem och förberedde inför svensk mat-kväll med Jialiang och Ceda. Petra hade lagat smörgåstårta med makrill, räkor och lax. Yummy. Jag tror Ceda och Jialiang gillade det med även om det är en rätt konstig rätt liksom. Vi spelade även poker med Ahlgrens bilar och husvagnar i potten. Jag lyckades hålla pokerface när jag fick en kåk med kungar och ess och vann en hel massa bilar. Då blev jag glad eftersom jag vanligtvis har noll pokerfejs.

Söndagen spenderade vi utomhus. Vi fixade picnic och knallade upp till bryggarberget med utsikt över stan och satt där i solen och bara softade. Jag fick till och med liiiite liiiite solbränna. Det var schysst väder så det var hur skönt som helst att spendera dagen ute. På bryggarberget var det dessutom full säsong för styvmorsviolerna som bredde ut sig som blåa fält på stenhällarna. Wunderbaum! På kvällen åkte vi in till stans minsta biosalong och såg "The Boat that Rocked" som var rätt schysst även om den egentligen inte hade mycket handling. Men musiken var jävligt bra, och killen som spelade den unge mannen Carl var sjukt lik Patrick Wolf.

Och det var den helgen, för på måndagen åkte Annelie hem igen :( Och efter denna långa redogörelse inser jag att jag inte orkar skriva om dagens spännande drama, så jag får ta det nästa gång med en liten follow up på hur det gått och huruvida jag hamnar i domstol eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0