Jordgubbstårta

Idag har jag bakat tårta. Ceda fyllde 20 förra veckan, så vi tänkte fira henne lite ikväll med tårta och sällskap. Jag är extremt nöjd med tårtan hittills. Jag har inte smakat på den än, men allt SER jävligt gott ut. Ska lägga ut bilder senare. Det är en vanlig gräddtårta med jordgubbar på, värsta somriga känslan! Igår satt jag ute i solen i två timmar och försökte plugga lite. Det var skönt, även om det blev lite kyligt när det blåste. Fick väl inte extremt mycket gjort, men tiden gick förvånansvärt fort ändå. Tänkte att jag måste se till att ta vara på det fantastiska vädret så att jag med gott samvete kan sitta inne när det regnar. Alla träden håller på att explodera i blom nu iallafall. Fantastique!

Jag gör av med en massa pengar hela tiden fast jag inte borde. Handlade kläder på rea tidigare i veckan och idag köpte jag TVÅ par skor. Visserligen var det såna enkla converse skor (fast inte converse då) för 99kr paret, men ändå... Köpte ett par svarta med låga anklar (kan man säga så på svenska eller är det svengelska?) och ett par lila i den halvhöga varianten. Så nu har jag svarta, röda, gröna och lila, haha. Men de är ju sjukt sköna och snygga skor. De låga svarta ska jag ha till min rutiga skjortklänning ikväll tänkte jag. Jag har blivit en shopoholic! XO

Kommentarer
Postat av: annelie

hoho ja nu är det dags att downshifta snart sofie ;D hoppas det fantastiska vädret håller i sig till nästa helg!!!

2009-04-19 @ 14:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0