Kalas, jobba jobba jobba, slappa? HA!


Helgen var supertrevlig! Frida kom och hälsade på och mitt födelsedagskalas var en succé om jag får säga det själv! Så himla kul att det dök upp så många från så olika bekantskapskretsar. Det var folk hemifrån, folk från klassen, folk från lkdm årskurs ett och tre, folk från skoltidningen och folk från Kristianstad (eller en iallafall förutom Petra). Jag trodde det skulle vara svårt att engagera folk nog att komma men det lönar sig visst att vara ute i god tid med partyinbjudningarna. Och alla var med på Singstar och sjöng fast de inte kunde sjunga eller hade hört låtarna. Så himla kul! Känner att jag vill ha en massa party hela tiden, men jag orkar nog inte fixa såna här partyn alltför ofta :) Vi var även ut på stan, men eftersom Nivå och Fox hade 23års-gräns fick vi knalla iväg till PM som inte är riktigt lika inne... Ceda blev lite dålig senare på kvällen, så till och med polisen blev lite inblandade, men vi lyckades övertyga dem om att vi skulle se till att hon kom hem ordentligt och sen lyckades vi ta med henne hem på bussen. Och som vanligt är kineser världens gulligaste folk.

På söndagen åkte Frida och jag ner på stan och gick på marinmuseet. Det som är mest spännande med det museet är undervattenstunneln och rummet med galjonsfigurerna, tyvärr är det ju så med undervattenstunneln att man inte ser längre än en decimeter i det bajsbruna vattnet. Hade varit mer spännande om havet inte varit så smutsigt kanske. Sen gick vi på café och snackade goja. Alltid lika stabilt med skitsnack på café.

Måndag shoppade vi som fan. Eller vi köpte inte så mycket men vi gick i affärer hela dan. Jag köpte dock dyrt smink (hu!) och lite grönt te med havtorn och gojibär. Det luktar himmelskt och smakar gott, men tanten i teaffären var inte så trevlig. Hon var lite te-nazi. Jag fick strikta instruktioner på hur jag skulle tillaga mitt gröna te.

Imorgon blir det modefotografering nere på Stumholmen. Jag orkar egentligen inte fixa det just nu, men jag har väl inget val. Jag ska iallafall se till att Kerstin tar över Forward till nästa år om jag ska palla med skolan. Modefotografering är kul, men det är alla förbaskade detaljer runtikring som är så jobbigt, all planering. Nåja, det ska iallafall bli fint väder.

Kommentarer
Postat av: annelie

way to go sofie! det teet lät fantastiskt gott. förstår mig inte heller på såna nazi folk men de finns lite överallt..

2009-04-01 @ 23:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0