Media online

AAAAAH! Varför har jag inte ansträngt mig lite mer för att lyssna på Q Radio? Musik precis så som jag vill ha den. Kanon! (Fast om radion är det minsta lik tv-kanalen så kommer jag tröttna relativt snart. Finns liksom bara så mycket ny brittisk musik de kan spela varje vecka...) Sen hittade jag en schysst website där man kan kolla på en massa animerserier utan att behöva leta på youtube efter episode 5 part 3/4 och i kass kvalité. Även fast internet har funnits ett bra tag nu är det först nu som jag börjar inse exakt hur mycket grejer det finns online. Och favoriterknappen är ju min lilla älskling numera. Plus att jag äntligen fattat vad RSS är så jag kan hålla koll på allting. Wunderbaum. Jag lever verkligen vid min dator, och det är lite skrämmande att man blivit så van vid det att man vid strömavbrott tänker att man istället för att titta på tv kan sitta på msn eller kolla mailen.Haha. Så nördigt, men man blir verkligen van vid att ha all denna tekniken runtomkring en.

För några dagar sen började jag helt plötsligt fundera på hur det skulle vara om man fick leva om sitt liv från sex års ålder, fast med alla minnen intakta. Det var riktigt intressant att bara fundera på hur man skulle hantera saker annorlunda med lite mer erfarenhet i bagaget. Inte så att man skulle ändra på allt man ångrat eller alla misstag man gjort, utan bara hanterat vissa saker bättre och sparat sig själv en massa bekymmer. Fast sen var det rätt intressant att tänka på saker som till exempel vad man skulle göra med den extra tiden man skulle få över eftersom skolarbetet skulle vara lätt som en plätt, eller hur man skulle stå ut att gå igenom puberteten ännu en gång. :) På ett vis skulle det vara ganska så schysst att få göra om allting, men samtidigt skulle det vara fruktansvärt jobbigt att vara 23 år gammal i en sexårings kropp (hur barnslig jag än kan vara ibland hehe).

Det är glassdagar denna veckan. Vi har käkat glass i solen både igår och i förrgår, men det har varit fantastiskt fint väder (om än lite kallt idag). Soligt och skönt. Jag lyckades skaffa mig ett fantastiskt fint skavsår när jag skulle försöka gå in mina nya skor... Men men. Shit happens. Köpte en kjol, en tröja och en stickad cardigan (en sån kort grej) för 200 kronor (fast jag verkligen verkligen inte borde...) Väntar på min deklarationsblankett också, men jag tror det slutar med att jag får höra av mig till skatteverket själv... fick ju ingen lapp förra året, men jag jobbade ju inte alls under 2007 (förutom på Irland, men det är inte skattepliktigt) så jag hade inget att deklarera. Men jag ska få tillbaks tre fyra tusen eftersom jag inte tjänade mer än de 17300 nånting man får tjäna skattefritt under ett år. Det är min försäkring för hyran efter sommaren. Show me the money!!!

Lalalalalalalalala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0