Bil + Mat = storhandling

Idag har Petra och jag varit och handlat på Willys, men inte vilken vanlig veckohandling som helst. Eftersom Petra har med sig bil hem blev det super duper shopping! Vi har nu köpt ett lager med toapapper, pasta, ris, nudlar, frysvaror och i princip allt som går att lagra någorlunda länge utan att det blir dåligt. Sex fulla pappkassar med mat blev det och full backlucka. Men det var helt klart värt det eftersom vi vanligtvis får kånka kassar på bussen. Förhoppningsvis så slipper vi bära hem annat än färskvaror ett tag framöver.

Planerar en tur till Öland också eftersom vi måste uttnyttja bilen till fullo innan den återvänder till Skåneland. Bil är sjukt skönt och bra. Jag har tyckte att det varit himla bra ändå i Karlskrona med bussar och sånt, och det mesta är egentligen till och med på gångavstånd, och så känns det ju rätt bra att vara miljövänlig och inte ta bilen till allt. Men när man väl har en bil inser man hur mycket frihet det ger. Man åker dit man vill, stannar vart man vill och åker bekvämt och man kan ta med mer än en väska utan för att den sakens skull behöva bära på den. Men men, för egen del känns det som att jag aldrig kommer skaffa en egen bil. Är så många länder jag vill åka till att det känns onödigt att skaffa en. Nåja, en dag blir man väl bofast :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0