Miss Goody Two Shoes

Idag har jag hjälpt kinesen Eric igen. De hade sin flyttstädningskoll idag och kontrollanten hade som vanligt noll engelska-kunskaper så jag fick kliva in och tolka. Man tycker att karlskronahem borde ha lite vana med tanke på att de har hand om så många internationella studenter, men det är klart, det är inte direkt som att engelskakunskaper borde vara ett krav när man letar efter en kapabel fastighetsskötare.

Kineser är så artiga. De bugar och tar i hand när man hjälper dem. Man känner sig som den vänligaste mest storhjärtade och generösaste människan på planeten, lite som en kunglighet som nedlåtit sig till att ta hand om en stackars bonnadräng :D Ah, känns bra. Folk brukar inte gilla miss goody two shoes men det är jäkligt najs att vara en ibland, hehe. Känns inte helt fel att folk är tacksamma, och sen tyckte jag någon sa för inte så länge sen att tjänster är gentjänster, hehe. En dag kanske jag kan kräva in en gentjänst, mohahaha! Nej men seriöst, för just de utländska studenterna tycker jag så synd om dem, det är inte lätt att komma till Sverige och förstå hur allt går till här liksom. Jag hoppas bara att någon annan skulle göra samma sak för mig om jag var i samma situation.

Min nya slogan:
Sofie - Spreading love and kindness for a brighter tomorrow!

No?

I verkligheten är jag precis lika egoistisk som alla andra här i världen. Vill jag inte hjälpa till tro fan jag inte erbjuder mig heller. Men det är just därför det är rätt schysst att göra något snällt ibland så man känner att man faktiskt inte är en genomrutten person :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0