Mitt liv på femtiotalet

Ah de ljuva åren i början av femtiotalet. Jag minns en augustikväll efter att jag hade dukat undan resterna av middagen och min käre make knäppte på radion för att lyssna på kvällens nyheter. Jag hade precis fått håret lagt samma dag och fått många komplimanger. Jag hällde upp en varsin drink och satte mig ner för att lyssna på radion när de ljuva tonerna av Sarah Vaughans röst strömmade ut i rummet sjungandes 'summertime'. Min käre make tog min hand och bjöd upp till en dans precis som en ljummen vind blåste in genom fönstret. Det var en lycklig tid. 


Ett foto på mig med nylagt hår.

The Essential Sarah Vaughan http://open.spotify.com/user/sofieleosson/playlist/2cQm0DsCtF9l1LE8JhQ723

www.yearbookyourself.com




(Grattis lillebror till körkortet!)

Kommentarer
Postat av: annelie

haha vad fint!

2009-08-05 @ 22:06:04
Postat av: stina

åååh nu måste jag bara härma dig.

2009-08-06 @ 20:34:28
Postat av: annelie

butiksmedarbetare på KIWI! du vet matbutiken. haha. det är en som ska öppna nedanför oss i september. om jag får jobbet kommer jag få gröna arbetskläder hoho

2009-08-07 @ 11:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0