Ny design (igen!)

Fasen jag känner mig riktigt nöjd med hur det blev tillslut! Denna kodmallen var mycket lättare att jobba med än den jag hade sist även om jag fick pilla en hel del innan det blev som jag ville. Gillar hur det ser ut som att rutorna ligger lite på varandra (det är meningen att den ska ligga utanför kanten!) Men vill gärna höra om det ger ett första intryck som att det är dålig programmering :0 Tack till lillebror som gjorde min nya bloggheader! Fin tycker jag :D

Jag har kämpat på med min ännu oinlämnade production journal. Men det går stadigt framåt och jag har ändå hunnit med lite annat. Tror det beror på att jag lagt ner att läsa manga (förutom de oavslutade serierna som uppdateras lite då och då). Jag läser iallafall bara samma typ av manga så det kändes på tiden att bara lägga ner allt slöläsande. Istället har jag tänkt se på en massa film och läsa böcker :) Har gått med i lovefilm.se, en sån hyrfilmstjänst på nätet. Hoppas de två första filmerna kommer på måndag. Har lagt Strictly Ballroom som prioritet ett så har jag tur kan jag se den snart! Var förresten på grund av att jag ville se den som jag hamnade på lovefilm.se. Men det verkar vara ett rätt schysst deal ändå, man får filmer på posten, tittar när man har tid, skickar tillbaks dem och så får man nya. Om vi ska ha filmkvällar i höst så känns det också som en rätt bra idé. Det är inte gratis, men det är lagligt (inte för att vi kan ladda ner nåt här ändå med vårt apiga internet...)

Just nu håller jag på att läsa Long Way Round av Ewan McGregor och Charley Boorman som är en reseberättelse om när de reste jorden runt på tre månader på motorcykel. Sjukt intressant och spännande, skulle tycka det var spännande att göra en sån resa även om man märker när man läser att de ofta var helt sjukt trötta och bara ville åka hem till familjen. Jag har alltid haft Ewan McGregor som en av mina favoritskådespelare och det känns som att han är en verkligt intressant människa. Long Way Round finns som dokumentär också, de filmade resan för att finansiera den, men jag tror att boken ger en lite bättre insikt i Ewan och Charleys upplevelse.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg ett avsnitt av dokumentären när de var i Krigistan eller vad fan det heter. Väldigt intressant faktiskt, jag skulle vilja se alla avsnitten.

Petran kommer för övrigt hem imorgon (på måndag) efter att hennes paket har kommit fram. Idiotposten är så seg...

Och bilen följer med!!! Woho!!

2009-08-23 @ 13:10:48
Postat av: annelie

den boken verkar spännande! den ska jag också läsa nån gång. väldigt fin din sida är också!

2009-08-24 @ 09:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0