Öland

Igår åkte vi på roadtrip till Öland! Yeah! Det var kul att ge sig ut och åka lite på egen hand när man vant sig vid att ta sig runt på tåg och buss (vilket det förstås inte är nåt fel på heller). Vi tog en sväng ner på Stora Alvaret och hade picnic med vår medhavda pastasallad med kyckling. Sen åkte vi till Ölands djurpark där vi blev kvar hela eftermiddagen och tittade på djur och åkte karuseller. Det var helt dött där, vilket jag antar berodde på att skolan börjat igen, men det blev desto mer plats för oss och INGA köer. Mitt senaste minne av karuseller daterar sig tillbaks till typ sexan, och då var jag en extrem fegis, så jag prövade igår att åka bergochdalbana för första gången samt något som snurrade och gungade och var både lite läskigt och kul. Mina skrik/skratt hördes nog eka över hela parken XD



Stora Alvaret



Ölands Djurpark

Hos Marie

Efter flera timmar bland djur (instängda i små och betonggråa burar/inhängnader) och karuseller och plastiga dinosaurier var vi rätt trötta men tog oss ändå till IKEA och Media Markt utanför Kalmar. Det var två bra stopp. Köpte bland annat en wokpanna, en lampa till köket och nya skärbrädor på IKEA och på Media Markt hittade vi iPod Nano som kostade 400 spänn mindre än på de flesta andra elektronikkedjor. Det blev en grön liten skönhet som jag nu försöker vänja mig vid (bara datorn blir klar med att installera iTunes).

Vårt sista stopp för dagen blev ute på Dunö hos Marie där det bjöds på grillad kyckling med ris och sallad och även en sjukt god äppelpaj. Yummy! Det satt fint efter vår långa dag och det var skönt att sitta i en trädgård en stund efter att ha varit instängd i en lägenhet i flera veckor. Till slut kom vi hem, packade oss ur bilen och ramlade i säng.

Kommentarer
Postat av: annelie

vad kul ni verkar ha haft det!! öland ser fint ut dit vill jag också nån gång. en vacker dag. kuuul att du gillar frillan! det känns fortfarande ovant men jag ska nog lära mig att bli van!

2009-08-28 @ 20:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0