Sanningen om Gud

Jag hade återigen ett besök av Leila från JV. Jag måste beundra deras envishet. Idag pratade vi kort om Guds namn: Jeho-VA som jag har lärt mig att det uttalas. Undrar om de tror att de har mig på kroken eller om de fattar att jag bara är för snäll för att be dem lämna mig ifred eftersom jag inte är intresserad av att gå med i nån religion överhuvudtaget. Jag är kvar i svenska kyrkan för att jag ska kunna bli begravd på kyrkogården och gifta mig i en kyrka om det nu någonsin skulle hända, inte för att jag är religiös. När Petra kommer tillbaks ska jag tvinga henne att öppna varje gång det ringer på dörren ;)

Kommentarer
Postat av: annelie

har ni sånt titthål i dörren så ni kan se vem som kommer och ringer på? isåfall är det ju bara att inte öppna för så gjorde jag. men jag misstänker att ni inte har nåt sånt hål. då blir det ju genast svårare... då får du säga att du är helt övertygad om att människan är släkt med apan till dom.

2009-08-22 @ 11:43:03
Postat av: annelie

hehe fast jag slutade bara med att öppna dörren fastän jag haft några skojiga samtal med dom innan. och det funkade. dom slutade komma. det är ju inte som att du måste öppna. du är ju inte skyldig dom att vara trevlig bara för att du pratat med dom några gånger. det enda dom är ute efter är ju att värva dig som medlem hehe. så kör på!

2009-08-22 @ 15:47:51
Postat av: Elin O

Jag tror nog du blir begraven på en kyrkogård även om du inte är med i svenska kyrkan, däremot tror jag inte du får ha begravningsceremonin inne i kyrkan.

Snygg design btw!

2009-08-28 @ 09:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0