Just dance


Igår spenderades dagen som planerat i Kalmar. Vädret kunde inte ha varit bättre, varmt som fan och inte ett moln i sikte. Marie visade mig runt och vi var i slottsparken bredvid Kalmar slott, vi var också en runda runt gamla stan med fina gamla trähus och gick in en sväng på Krusenstiernska gården, en fin gammeldags trädgård där de också har en scen med uppträdanden. Vi gick också förbi gamla kyrkogården från 1200talet där de firade Kalmarunions-jubileet (för x antal år sen).


Parken och slottet


Gamla stan


Vi gick en sväng på gamla stadsmuren, såg Ölandsbron, var in i ett gammalt klapphus (där de tvättade kläder), sen shoppade vi lite, åt en glass shoppade lite till sen hamnade vi vid något slags dansuppträdande av dansgrupper i Kalmar. Det var bland annat breakdancing och vanlig pardans. Jag är sjukt imponerad av folk som kan dansa, så himla häftigt och coolt. Nån gång ska jag anmäla mig på en danskurs även om det kanske inte kommer gå så bra, jag har inte tillräckligt bra rytm/taktkänsla/simultankapacitet :)


Kids som kan dansa


Nåja. Hur som helst var det som sagt Kalmar stadsfest så det var en massa andra grejer som hände med. Rix FM var på turné och höll på hela eftermiddagen på stortorget. Jag hade hoppats på att få se BWO och Martin Rolinski, prinsen nummer ett, men jag hann inte se dem eftersom jag var tvungen att ta tåget hem :( MEN! jag han faktiskt se lite av EMD för de spelade en låt på eftermiddagen. Egentligen tror jag mest att de soundcheckade precis när Marie och jag råkade sitta ner och äta glass, men det var ju bra :) I övrigt var typ 75% av artisterna kända från Made in Sweden och helt okända för min egen del. Konferencieren skrek glatt ut: 'Ge en stor applåd för JANET!!!' och jag stod där med två frågetecken till ögon och undrade om jag borde veta vem det är. Jag kände från det jag hörde av dem att jag nog klarar mig utan dem... Men det var en bra dag och jag gillar verkligen Kalmar, hur fint som helst med en hel del medeltida vibbar, havet inpå knuten och så klart ett helt eget medeltida slott. Respekt liksom.


Kalmar Slott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0