Unzip my body, take my heart out.

Dansobsession till ära tittade jag på Dirty Dancing igår kväll. Den var inte lika bra som jag mindes den, men musiken är jävligt bra. Om jag skulle fortsätta på detta temat skulle jag vilja titta på Strictly Ballroom, men det verkar inte vara världens lättaste grej att få tag på den. Lite kul är det egentligen att båda filmerna handlar om en kille som redan kan dansa som sedan lär den där lite töntiga/fula tjejen att dansa. Dessutom är tjejernas namn Frances och Fran i respektive film. Undrar om Baz Luhrman menade för att det skulle vara så när han gjorde sin film, typ att Strictly ballroom är inspirerad/remake av Dirty Dancing? Hoppas bara att jag inte har haussat den för mycket i mitt huvud så att jag blir lite besviken när jag väl får se den nästa gång bara... Jag gillar verkligen Baz Luhrmans stil på filmerna, blev dock besviken på Australia, den var inte alls som hans tidigare filmer.

Hittade ett klipp på final-scenen av filmen. Det är ett rätt långt klipp men titta gärna på början iallafall, den här filmen är mer än en romantisk dansfilm, det är en komedi också :D

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0