Tingeling

Jag gav upp lite på bloggen, den ville inte göra som jag ville, så nu får den se ut såhär ett tag framöver. Men det känns rätt okej. Det var mest lite smärre ändringar jag ville göra som inte riktigt verkade funka hur jag än försökte. Här kommer iallafall ett långt inlägg om de senaste dagarnas aktiviteter.

I lördags var jag ner på Viva! Karlskrona. Det var matmarknad och musik och lite blandade aktiviteter. Det verkade rätt trevligt. Jag var inte inne så länge eftersom jag lyckades skaffa mig skoskav på femtioelva ställen. Matmarknaden var dock rätt häftig. Det var marknadsstånd från lite olika länder, mest de där rätt uppenbara landen typ Holland, Storbritannien och Grekland, men det var intressant och trevligt ändå. Det var korvar och ostar och 'jams and chutneys' och tapas och torkade frukter och bär. Önskar jag var rik och hade kunnat handla lite delikatesser. Köpte dock smaksatt fudge/nougat som var hur gott som helst. Det häftigaste ståndet hade dock britterna. De sålde godis men inte vilket godis som helst, det var ögongodis (ursäkta ordvitsen). Snyggt godis alltså. Färgerna och mönstren var bara helt supersnygga!



På kvällen var jag upp till Idas nya lägenhet på Lindesnäs som hon flyttat in i samma dag. Den ligger inte alls lika nära, tar en halvtimme att gå, men det var jättefint område och mysig lägenhet så det blir nog jättebra. Vi hade lite fest där iallafall. Joel var nere över helgen så förutom honom och Ida var det Peter och Anders som hjälpt till att bära möbler och så var det Idas syster Frida och en kompis till (som jag tror heter Carro). Vi hade trevligt och beslutade oss för att åka ner till stan och kolla läget. Det var flera konserter och sånt på gång eftersom det var Viva! Karlskrona. Peter ringde in en bekant med en van som körde oss ner till stan med högtalarna på hög volym spelandes dansbandsmusik. Jag kände mig coolare än coolast som fick åka med i en sån cool bil XD Väl nere på stan fick vi träffa ungefär halva stan eftersom Ida skulle stanna och prata med alla sina bekanta (och introducera Joel för dem) :D Det slutade med att vi tog en öl på O'Learys innan vi lejde en svarttaxi hem. Det var en bra kväll, trevligt och skönt väder.



Igår lagade jag en trevlig moussaka. Eller egentligen en gratäng med aubergine och färs, men det är väl ungefär det en moussaka är iallafall. Det blev riktigt bra med tanke på att jag inte följde nåt recept. Så det var värt att kånka hem alla matvarorna även om mina armar var lite ledsna. Petra kom hem snart! Det suger att åka och handla själv! ;)

Dagen idag har jag spenderat med att försöka ta tag i att städa upp. Det behövdes verkligen dammsugas, men tyvärr verkade inte dammsugaren ha förstått att själva anledningen till dess existens ligger i att den ska SUGA DAMM! Det gick fanimej bättre att sopa ihop skräpet och sen dammsuga upp det... Nåja. Det ser lite bättre ut iallafall.  Lyckades också föna håret idag så att det ligger helt perfekt. Ett stort framsteg för en sån som jag som är hårhandikappad och inte kan fixa en frisyr mer avancerad än hästsvans om så livet hängde på det. Men detta innebär att jag nu ju numera måste föna håret varje gång jag vill se någorlunda fin ut i håret. Jag vet inte vad som händer med mig! Jag har under de senaste sju-åtta månaderna köpt flera klänningar, skor med klack, målat tånaglarna röda, köpt mååååånga örhängen och nu håller jag på att lägga mig till med en vana att föna håret! Håller jag på att bli tjejig!? Ve och fasa! :P


Mitt nya tjejiga jag XD (Ja jag har lite dåligt att göra och jag hade redan photoshop öppet :P)

På torsdag drar jag till Kalmar! Ska bli kul, jag har faktiskt velat se Kalmar ett tag nu så det passar bra nu när man bor så nära. Marie ska visa mig runt. Sen är det visst stadsfest så har jag tur hinner vi se BWO eller EMD :O XD

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoho spännande frisyr du har där! lyllos dig som ska se BWO. Martins blonda prinslockar...

2009-08-04 @ 10:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0