Xenophobia

Ibland minns jag inte ens vart jag började när jag hittar skojiga videos på youtube. Tror att jag höll på att googla bilder på stereotyper så att jag på nåt vis hamnade på youtube och hittade denna video. Jag ser fram emot att åka till Japan och råka ut för japaner som inte kan prata engelska och som så klart därför är rädd för mig. Gaijin! Help me! XD
En av killarna i grupperna för grupparbetet berättade att de varit i Japan och försökt få tag i ett tält genom att gestikulera och säga 'tent' men de stackars japanerna förstod ingenting. Åtminstone inte förrän de började säga 'tento'. Uppenbarligen gjorde det världens skillnad, haha. Men all denna kassa engelska ger mig en idé för ett eget företag som skulle kunna göra mig rik, men det håller jag hemligt så ingen stjäl min idé. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0