bajsykel

Åh vad min hjärna gråter många tårar just nu. Jag försöker skriva en uppsats till en kurs. Och det är inte så att jag klagar över uppgiften, för 2000 ord är ju i princip ingenting egentligen (jag har redan skrivit 1700), men jag har problem med att få alla trådar att gå ihop. Och detta först och främst eftersom jag inte vet vad jag försöker säga. Så min hjärna försöker fundera ut hur det ska bli något av min text i slutändan samtidigt som den dissar allt jag skrivit och hackar på mig för att jag nog inte skriver så som Talan menade. Urgh. Så nu slutar jag skriva för dagen och försöker kolla upp lite filmer istället eftersom jag ska klara av tre filmanalyser före fredag också. Men jag jobbar iallafall bäst på morgnarna så det blir till att börja i tid imorgon.

Det har snöat idag! Vet inte om utropstecknet indikerar bra eller dåligt. När jag såg att det snöade genom fönstret tänkte jag 'Åh! wow', men ganska snart var nyhetens behag över. Nu känner jag mest att jag borde vara glad eftersom alla andra här nere bara 'JA! SNÖ!' men jag har svårt att uppamma engagemang.

I övrigt står jag kanppt ut med att titta på en wikipediasida efter att ha stirrat på en rad olika av dem i femtioelva timmar. Inte för att ämnet på sidorna är intressanta utan för att jag analyserar och försöker förstå själva Wikipedia. Jag ska byta till en utbildning där analysering är förbjudet. När jag tagit studenten ska jag inte analysera ett skit.

Nu ska jag gå in på fokis blogg där allt är rosa och glatt och bekymmerslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0