Dead, deader, deadest.

Jaha, ännu en vecka genomgången och ännu en vecka där jag framgångsrikt undvikit att göra alla de saker jag borde göra. Men jag har åtminstone fixat mammas julklapp. Det är ju rätt bra gjort.

Idag var det meningen att vi skulle se The Life Aquatic with Steve Zassou får Lissas klass, men eftersom DVDn krånglade blev vi tvungna att se en deprimerande film om en ensam kvinna som blev sjuk i cancer och dog. Yeehaw liksom! det var en bra film, det var inte det, men hurra på en fredag att sitta i klassrummet och snörvla när hon insåg att hon var ensam och trots att hon varit så säker på sitt liv och sig själv helt plötsligt insåg att hon inte visste någonting alls utan var lika rädd som alla andra som blir sjuka och inte vill dö. Filmen hette Wit, och huvudpersonen spelades av Emma Thompson som verkligen är en sjukt bra skådespelare. Även om filmen var konstruerad på ett sådant vis att man inte skulle glömma bort att det var film så var hon sjuuukt övertygande (no pun intended).

Marie hade lagt upp detta klipp på Facebook och jag gillade både musiken och skuggteatern. Hade man haft tid och ork hade det varit spännande att göra en egen. Killen bakom denna har också gjort musikvideorna till The Knifes Heartbeat och till låten Let My Shoes Lead Me Forward av hon vad hon nu heter... Jenny Wilson (google är min vän). Enjoy.


Kommentarer
Postat av: annelie

spank you! men jag lovar det är inte svårt alls att sticka det här mönstret! det är första gången jag stickar mönster och jag är förvånad över hur bra det gått.

2009-12-05 @ 19:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0