Glögg

Oh man vad jag är oinspirerad till att skriva blogginlägg just nu. Kan ha att göra med att jag bara varit hemma och "pluggat". Nåja.

Har precis börjat packa för att se hur pass jag kommer lyckas ta mig hem i år: med en väska eller femton? Får väl plocka ur lite sen kanske när jag ser hur full väskan blir. Känns dock som att jag glömt femtioelva saker redan nu.

Ska ta ett ryck på ett par timmar nu och jobba med filmanalyserna. Om jag lyckas skriva alla tre klara till hälften så är ju bara det ett framsteg.

Sen ska det diskas och plockas undan och vattnas blommor och kolla att inget farligt blir kvar i kylskåpet som hinner mutera sig och anfalla oss när vi kommer tillbaks. Skönt att tågbussen inte går så himla tidigt imorrn. Kommer hem i skaplig tid ändå.

Väl hemma fortsätter plugget roligt nog. Men ska försöka hinna med att hämta Lisa på arlanda den 22a och sen även ta en tripp till Valbo och handla de sista julklapparna innan jag tar ledigt i några dagar över jul.

Efter nyår har vi en grupppresentation, ett muntligt prov, ett skriftligt prov samt att vi ska visa upp våra filmer och våra individuella projekt och lämna in våra artist statements. Hur mycket tror ni jag är klar med? Jag gråter blod. BLOD! Jag önskar jag hade mer disciplin. Mitt liv hade sett helt annorlunda ut då. Fuck.

Jag är törstig. Vi ses.

Kommentarer
Postat av: Petra

gråter också blod

2009-12-19 @ 12:39:01
URL: http://viljami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0