Le Freak

"När problemen hopar sig pojk, då vänder du ryggen till!"



Min huvud höll på att implodera idag när jag nådde den övre gränsen för antal saker som snurrar i min skalle samtidigt. Känns som att man blir helt matt av allt man ska göra, även fast jag vet att jag slösat en jäkla massa tid på att bara tänka på det och oroa mig istället för att börja beta av dem en och en. Men nu har jag suttit en stund och gjort en lista och rangordnat vad som ska göras och har förhoppningsvis en någorlunda bra plan. Det kommer förmodligen bli fler grejer att göra innan det väl är dags att åka hem den 19e, men jag hoppas kunna bli klar med de grejer som jag allra minst vill sitta med hemma över julen (typ skriva uppsats och filmkritik).

Den biten som känns drygast just nu är dock vampyr-forskningen eftersom den kommer att ta sin lilla tid. Jim kommer på fredag med True Blood och Vampire Diaries, så det blir till att glo på det när vi lyckas klämma in det mellan Twilight (bio) på fredag, julstädning, julshopping och datasupport på lördag och pepparkaksbak på söndag. Men det känns ändå som en bra helg, för det finns verkligen ingen chans att få något seriöst skolarbete gjort, så jag kan koppla bort den biten. Hm, ja förutom att jag måste ta mig igenom Flaubert's Parrot av Julian Barnes då.

Men nu ska jag diska och sen läsa svammel av Gertrude Stein. My God vad jag är varken klippt eller skuren för sånt här D:

Kommentarer
Postat av: Elin O

Du glömmer väl inte Buffy i din vampyryra?

2009-12-02 @ 19:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0