Lördagens part-ey!

Okej, har kommer en kraftansträngning i att skriva ett inlägg som täcker helgens event samtidigt som jag peppar mig med Rachmaninov spelad av Freddy Kempf. Mycket mycket stabilt.

Så, Lördagen spenderade jag i härligt avslappnad stil, ignorerandes alla saker som ska göras, med att göra ännu flera julkort. Kände att jag fick in tekniken och har numera bara två svarta ark kvar att göra kort av. Till slut blev det dags att göra sig snygg och åka ner på stan till 2 rum och kök för en härlig fondue. Mina nya skor visade sig vara lite för stora och oerhört svåra att gå i, vilket var en missräkning, men väl framme fick lite toapapper rycka in som en räddande själ och göra mina skor något mindre. Vi hade fått ett långbord uppdukat för oss med en massa fantastiskt god mat och fonduegrytor. Hamnade själv mittemot Marco och bredvid Talan så större delen av kvällen spenderades med att retas med Talan (som gav tillbaks med samma mynt). Lissa hade också med sig sin dotter Emma som flyttat till Sverige och går i svenska gymnasieskolan numera så vi pratade rätt mycket med henne. Efter en flaska vin, fondue och en chokladfondue till efterrätt knallade vi iväg till Statt i regnet varpå den härliga 23års-gränsen satte stopp för oss en stund (Petra den lilla bäbisen är ju bara 22 :P) men Ida snackade med vakten som irriterat släppte in oss eftersom Ida ju trots allt fyllde 25 XD Sen satt vi mest bara och snackade och tog det lugnt, men det var jättetrevligt och en väldigt lyckad kväll. Önskar man hade anledning att göra liknande grejer mer ofta.

Lite bilder från kvällen följer:


Alla samlade runt maten. Vi var 17 eller 18 stycken tror jag.


Födelsedagsbarnet och Joel


Födelsedagspuss från Talan

Kommentarer
Postat av: Petra

BÄBIS?!

2009-12-02 @ 23:12:31
URL: http://viljami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0