MaMaMaMonday

Igår spenderades dagen med att springa runt i Valbo och Sandviken för olika inköp. Mamma kunde inte följa med eftersom hon jobbade så jag fick göra hennes inköp med... Tvingade min lillebror att följa med som sällskap, tvingade honom också att köpa en svart skjorta och en fancy mörklila slips som han ska vara snygg i på juldagen. Jag är hans personliga klädcoach XD Fick lära honom hur man knyter slipsen sen också, fast jag var tvungen att tolka några videoklipp på youtube först. Ingen är ju perfekt. Med andra ord sprang jag runt med honom i släptåg och kände att jag borde ansträngt mig mer för att tänka ut på förhand vad jag skulle köpt till folk. Köpte ett par pyjamasbyxor till mig själv också eftersom mitt hus är så varmt och gott. Not. Imorse var det 13 grader i köket. Yeah! Tur man är någorlunda van efter att ha vuxit upp här ;P

Igår kväll var det också skolavslutning på skolan här hemma. Den ena bilen är paj så eftersom jag iallafall skulle åkla fram och hämta mamma så bestämde jag mig för att vara med och titta på avslutningen. Det var både nostalgiskt och lite allmänt kasst. Jag menar, de små barnen gjorde ju så gott de kunde, men de äldre är ju såna typiska fjantiga tonåringar (fjooooortisar) som i sina försöka att vara coola blir så extremt ocoola. Man kände igen sig lite från sin egen ungdomstid, men jag tror de är snäppet värre nu. Sjuorna skulle sjunga "jag såg mamma kyssa tomten" men eftersom ingen ville vara ocool och ta det seriöst var det som att de stod och viskade där längst fram och försökte inte alls. BUUUUUU! Höjdpunkten fick väl vara soloartisterna. Först en tjej som jag inte riktigt vet vem det är, men sen Amanda Hedin-Örtenhag som är riktigt duktig. Kyrkan var iallafall fin, men ärligt talat blir jag lite deprimerad av hembygdsfolket. De ser helt desillusionerade ut och kan bara prata om hur illa det var att granen i år var av plast och att det var ju bara skit och helt dåligt. Geez! Jag tyckte också det var fint med de två riktiga granarna som stod på varsin sida av altaret, men mycket att hänga upp sig på? Då kan ju DU gå ut och hugga de där två granarna och se hur lätt det är. Och ingen verkade lyssna särskilt noga på Nina Liljas tal som var typ hur bra som helst. Hon är ju från kyrkan och måste typ prata om Gud, men hon hade gjort det till en nyhetssändning. Palestinanytt. Det var briljant, men det kändes som att det bara var jag som uppskattade det.

Idag var det meningen att vi skulle åka och hämta Lisa på Arlanda, men eftersom det snöat hela natten i Milano blev hennes flyg inställt. Hon har bokat om tills imorrn, men vi får välan se om det flyger går som det ska. Skulle ju vara kul om hon inte lyckades ta sig hem alls. Och med kul menar jag inte kul.

Kommentarer
Postat av: Petra

Julavslutning i kyrkan är den enda rätta julavslutningen!

2009-12-23 @ 00:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0