Wo ist mein paket? Was für ein paket? Mein Paket! Kein Paket! Mohahaha!

Julafton gick förbi snabbt. Granen kom in och kläddes. Kalla Anka sågs på tv. Spel spelades. Julmat åts. Paket öppnades. Jag fick mitt kamerastativ. Hurra. Slut.

Det var dock lite ångest och kris en stund när jag insåg att jag missat Karl-Bertil Jonssons Jul. Jag blev SÅ ledsen! Måste nästan titta på den på yuoutube eller nåt, men det är inte samma sak :(((((

Spenderade juldagen i Berrek hos faster och farbror. Ingen av kusinerna var hemma så vi var sju mot två, Leosson vs Eriksson. Julmaten var god som vanligt, men det känns som att julen blivit så tom. Undrar om det är för att man blivit äldre eller om jag bara har svårt att få nån riktig julstämning.

På kvällen träffades vi upp ett gäng hos Emelie för att fira hennes och Annelies födelsedag samt byta julklappar. Det blev lite party och snack och sen drog vi ned till Emelies bror Daniel på vidare party där vi träffade lite fler folk, bland annat en kille som jobbade på skolan när vi var små. Han kände igen oss och berättade historier om den ena och den andra från klassen men hur jag än ansträngde mig kunde jag inte minnas honom alls. Lite pinsamt, men vad gör man. Fast han kom inte ihåg mig specifikt heller så det var ju inte världens grej. Hur som helst var det trevligt även om det var en person som man var lite orolig skulle ragla till och spilla sin whiskey och cola på en lite då och då. Det var också lite högljutt stundvis när alla klämt in sig i köket och skulle snacka samtidigt. Men då rymde jag till tv-rummet en stund.

Idag har jag gått klädd i pyjamas hela dagen och inte gjort något vettigt alls. Eller, jag har läst lite Dracula, men det räknas inte egentligen. Imorrn kommer det iallafall folk från Sandviken och ska fika så det ska bli väldigt trevligt, och sen efter det blir det till att dra igång skolarbetet. Weho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0