My oh my what a ... day


Jag håller på att förvandlas till en av de där människorna som jag aldrig förstått. En av de där som har en massa att göra hela tiden och som verkar orka med och hinna med hur mycket som helst helt frivilligt. Jag pluggar heltid, jag är chefsredaktör/layoutare/bildansvarig/skribent etc etc för skoltidningen, lär mig katakana/hirigana på fritiden och nu tänker jag börja extrajobba. Plus att jag funderar på att det inte skulle vara så dumt att gå på gym...

Idag till exempel. Jag vaknade vid sju och han slänga in tre tvättar innan jag knallade ner till skolan och skrev ut mina ansökningspapper till Göranssonska. Sprang i tre olika byggnader tills jag fick hjälp med stämpel och underskrift och postade sedan skiten innan postbilen hunnit förbi och tömt lådan. Sedan gick jag hem igen och tvättade lite till, duschade och käkade lite innan det blev dags att hålla Forward workshop vid ett. Där jobbade jag sedan intensivt fram tills klockan fem idag med layout och organisering av uppgifter och allt sånt som jag som chefsredaktör måste fixa. Och nu när jag väl är hemma måste jag skriva ihop en massa frågor till en intervju imorgon klockan tio som helt plötsligt hamnade på mig av okänd anledning. Och mellan allt ovanstående har jag skrivit en miljon mejl till diverse instanser. Och konstigt nog så känns det som att jag haft roligt idag. Eller så rör det sig nog bara om att jag blir glad när jag känner mig effektiv. Heh.

Vilket ojämnt språk jag har. Blandar ord som  käka och instanser. 

Ah! Frågor frågor frågor! Får INTE glömma att skriva frågor till intervjun! Bäst jag gör det med en gång innan jag somnar av ren utmattning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0