Spice Birds MySpace


Äntligen har jag fått lite ro till att uppdatera bloggen. Idag fick vi alla se med egna ögon varför man inte ska mess with the Talan. Vi hade presentationer och som vanligt var det inte en människa som öppnade käften när han bad om kommentarer från klassen. Så vi var inne på andra presentationen när han fick nog och bara "I'm not taking this!" och bara ställde in hela klassen. Men jag är typ helt på Talans sida faktiskt. De har talat om för oss i början av varje klass sen vi började på lkdm att man måste vara med i diskussionerna i klassen, och Talan var extra tydlig på den punkten, och samma personer sitter tysta som alltid, trots att vissa av dem är smarta så det räcker! Jag menar, jag är inte värsta snackisen heller, men jag säger iallafall någonting då och då. Fattar inte varför de aldrig säger nåt. Det är ju inte direkt som att de borde vara rädda för lärarna eller de andra studenterna i klassen. Eller, okej, Talan är lite scary, men jag är mer rädd för att han blir sur för att man inte säger nåt än att för att han ska bli arg för att man säger nåt som inte är så smart. Talan är schysst bara man försöker. Men nog om det. Talans kurs är numera avslutad och jag har typ tre veckor tills nästa kurs börjar.

Den kurs som vi dock fortfarande läser är Special Project med våran uppsättning av The Birds. Kören har nu skrivit nästan alla låtar och Talan har komponerat fantastisk fågelliknande musik. Tydligen har skämtet om att vi ska kalla oss The Spice Birds gått hem och han vill att vi ska spela in musiken och göra en myspace sida. Jag vet inte vad jag ska tycka om den saken, men det är ju rätt kul iallafall att han gillar det såpass. Plus att vi ska göra masker på måndag. Vem vill inte läsa en kurs på femton poäng där man får pyssla och sjunga? Jag har iallafall jäkligt kul med denna kursen. Jag misstänker att jag blir uppsättningens sömmerska också eftersom jag verkar vara den enda som har en symaskin. Men det är ju också kul, sålänge det inte blir alltförmycket som ska sys vill säga. Well, jag lovar att länka till myspace-sidan när den dyker upp iallafall, haha! 

Birdie Nam Nam




AAAAAH! Jag är så himla lycklig att vi har så lite pluggande att göra framöver! Yay! Men det är nu jag måste ta tag i allt annat som fått vänta, som att kolla upp kurser tills hösten, städa garderoben, kolla efter sommarjobb och träna på japanska skrivtecken. Men det gör jag med nöje känner jag just nu. Oh Happy Day! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0