Schule ja?

Uh. Har inte uppdaterat på ett tag nu. Först ska jag svara på din fråga Annelie. Rosmari var jättetrevlig och till stor hjälp. Vi har nu fått reda på att för att få ut en kandidatexamen i engelska måste 90 av 180 poäng vara kurser i engelska och om man räknar alla poäng som vi kommer ha efter denna terminen kommer 90 vara i engelska och 30 i andra ämnen. Tadah! Kandidatexamen är så gott som säkrad, hoho! Men huruvida det blir en examen från LKDM är ju en annan fråga. Om vi väljer att avvika från programmet så finns det ju inget som säger att vi får ta de kurserna som LKDM erbjuder för sista terminen. Kraven är 120 poäng från lkdm eller likvärdigt, vilket vi har, men Rosmari sa att det i slutändan är upp till Lissa och att vi måste diskutera saken med henne. Hon sa också att det är mer övertygande om vi har en plan bakom de kurserna vi vill läsa istället så att vi inte bara "inte vill" läsa kurserna för höstterminen. Och det har jag ju iofs redan tänkt, det är inte som att jag bara inte har lust med de kurserna de lagt in, för de verkar faktiskt vara ganska roliga kurser, det är bara att de inte känns så relevanta. Om nu Lissa skulle fetdissa oss och säga att vi inte får läsa kurserna på vårterminen i trean så är det ju inte omöjligt att få ihop till en examen ändå. Tyvärr har BTH har inga fristående kurser för c-uppsatser i engelska, vilket då skulle innebära att vi skulle bli tvugna att fixa det nån annanstans. Men jag tycker det känns som att det skulle vara konstigt om Lissa inte lät oss ta de sista kurserna, även om vi inte skulle få någon lkdm-examen. Hur som helst letar vi lite kurser för höstterminen så vi har nåt konkret att komma med. Den enda jag vet att jag kommer söka är journalistikkursen i Karlstad på 15 poäng. De andra femton är det som är problemet just nu. Eventuellt kanske det blir lite mer litteratur. Well, det där blev ett långt och vimsigt svar Annelie, men jag hoppas du fattar iallafall :)

Idag har  varit lite spännande. Först blev det en oannonserad presentation i Talans klass där Talan kommenterade på en av mina logos och sa att det jag gjort var "pretty clever". Om Talan säger nåt snällt om det man gjort så känns det som att man haft en nära-döden-upplevelse och kommit undan med livet i behåll. Det är inte så mycket som att man blir glad över att de gillar det man gjort utan snarare så att man är glad att man kommit undan med något lite halvkasst... Iallafall i mitt fall, haha. Sen hade jag ett möte med Lissa angående en kurs vi hade i höstas (alla ska träffa henne, inte bara jag) och även där kom jag undan med livet i behåll. Hon hade lite kommentarer men det mesta var rätt bra och det hon kommenterade på är sådant som jag redan vet att jag gör "fel" men som jag inte alltid bryr mig om eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska förbättra det. Eh, lat student eller vadå? XD

Ah, gud vad mitt liv kretsar runt skolan just nu. Jag borde ta och skaffa mig fritidsintressen, men känns inte som att jag riktigt hinner med...


Kommentarer
Postat av: annelie

wow, vad var det för logos du gjorde om? det rengöringsmedlet?? fett att det verkar kunna funka att ta några andra kurse och ändå få examen, och journalistikkurs i karlstad låter ju JÄTTEBRA!

2009-02-10 @ 09:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0