Shake your coconuts

Idag hade jag min presentation, och jag tyckte jag hade bra information, var förberedd och inte så farligt nervös. Men OH MY GOD när jag ställde mig längst fram i klassrummet var det som att jag inte visste alls vad jag skulle säga. Skitnervös blev jag och typ andades inte alls och händerna bara skakade. Fan, det kändes helt skumt. Fattar inte vad jag blev så nervös för, jag menar, jag hade redan kollat in alla andras presentationer och visste redan att jag utan tvekan skulle klara mig. Vad är det som har hänt med mig? Jag har alltid känt "skit samma" men idag bara blev jag såååå nervös. På ett sätt var det nästan intressant att se hur min kropp inte riktigt lydde mig utan gjorde som den ville bara. Jag känner att jag underskattat litegrann hur andra människor kan känna inför vissa saker. Jag tycker fortfarande att folk oroar sig i onödan över vissa saker, men jag ska försöka ha lite mer respekt för andras rädslor. Ibland kanske man faktiskt inte kan kontrollera det. Jag måste verkligen ha en stark förnekelseförmåga för att kunna stå emot mina egna rädslor (för o ja, de finns massvis av dem!).

(Jag känner på mig att någon kommer sitta efter att ha läst detta och tänka "haha, nu vet du hur det känns!" Så jag ber om ursäkt för de som känner att de blivit utsatta för min nonchalans, men jag har ett väldigt burdust sätt och det har oftast varit ett sätt att försöka få den andre att känna att de inte har något att oroa sig för, även om det inte alltid tolkas så. Uttrycka känslor är inte min starka sida...)

Så mer respekt till folket från Sofie.

Kommentarer
Postat av: annelie

håhå vilket bra tema alltså! nått nytt och spännande om miljö... jag vet inte jag,tänker mycket på fisk om dagarna nu när jag läser boken jag fick av dig hehe. annars tycker jag ni kan skriva om hur man ska göra om man vill resa miljövänligt och så kan ni skriva om den nya klimatmärkningen som snart kommer på krav-märkta varor eller nåt. jag vet inte vad blekingestudenter skulle uppskatta mest. hur man som fattig student kan spara pengar på att vara miljövänlig kankse hehe.

2009-01-16 @ 11:01:22
Postat av: stina

Mahaha nu vet du hur det känns hehehe, nejdå.

2009-01-16 @ 18:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0