sichuan chao niurou

Nu du Annelie! Nu börjar vi med asiatisk mat en gång i veckan! Har varit och handlat idag så någon dag här framöver blir det sichuan chao niurou från den kinesiska delen av kokboken jag fick i julklapp. Börjar lite lätt med en rätt som inte är så komplicerad, det är typ biffbitar i soya/ingefära med sockerbönor. Tyvärr är det en ingrediens vi inte hittat (fermenterade svartbönor), så det blir inte riktigt som tänkt, men det blir nog bra ändå. De hade en hel del grejer på Ica Maxi faktiskt. Egentligen borde vi försöka tajma in när asiatbussen kommer så vi kan handla såna intressanta ingredienser som svenskarna inte ens hört talas om.

Specialprojektet denna terminen verkar kunna bli riktigt riktigt kul. Talan förklarade lite närmare idag hur själva framförande kommer se ut och visade lite demos av grejer som kan komma att vara med. Känns som att det vi pysslat med att prata om med i alla kurser är mycket roligare att jobba med än det är att prata om. Men först ska det förberedas i oändligheters oändligheter.

Jag har nu skickat en ansökan till barnvaktsfirman. Hoppas jag inte tagit på mig för mycket, men kurserna denna terminen känns inte riktigt lika tunga, så jag borde klara mig rätt bra ändå. Egentligen borde jag söka ett arbete som är relevant för det området jag pluggar i, men jag vete sjutton vad det skulle vara för slags jobb till att börja med ens. Plus att det måste passa kring skolan. Finns inte en chans att jag kan missa några lektioner. Speciellt Talan är skithård på närvaron.

Idag handlade jag fyra tröjor för 120 spänn. Slutrea äger.

Kommentarer
Postat av: annelie

word! lycka till med asiatmaten! det var en del knepiga ingredienser i en del recept minns jag men det går ju alltid att byta ut saker mot liknande liksom. blir säkert hur bra som helst utan svartbönor. hoppas du får jobbet! I <3 slutrea

2009-01-27 @ 19:15:21
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2009-01-27 @ 19:16:56
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0