T, Tea, Tee


Imorse snoozade jag bara tre kvart! Hooray! Det går framåt. Plus att jag varit effektiv och delat ut Forward och gjort färdigt powerpoint presentationen tills onsdag. Samt att jag fått resultatet på Culture and Media Studies 2 tentan vilket var ett glädjande besked, nästan lite chockerande till och med! Så nu känns det helt plötsligt som jag fått tillräckligt med energi för att ta itu med en ny termin och ett nytt nummer av Forward. Banzai!

Idag har jag druckit te! Hör och häpna! Detta ingår i min Japan-träning. Ska ta upp inlärningen av hirigana och katakana snart med och såklart använda kokboken jag fick av Annelie i julas med japanska recept. För några dagar sen såg jag en dokumentär om japanska gameshows och blev lite rädd för att åka dit, inte för att det var nåt fel på gameshowerna (well, inte för att jag direkt skulle titta på dem), men för att jag kom att tänka på hur extremt mycket folk det bor i Japan. Perfekt för någon som jag som avskyr folkmassor, haha! Men det är väl det som är utmaningen kanske. För om jag klarar av Japan lär det inte finnas mycket som jag inte kan klara. Känns som att det landet är ganska extremt ur många synvinklar, och ju mer rädd man är för nåt desto stoltare kan man ju vara efter att man klarat det.

AAAH. Ich habe hunger. Vielliecht soll Ich etwas kuchen? Ah, nein, Petra will! Ich habe viel glück heute! Guten Abend.

Kommentarer
Postat av: Anonym

woow! gick det bra? jag såg också ett crazy program om japanska tv-shower, hette nåt med "I survived a japanese tv-show" eller nåt sånt...jätteskojigt hoho.

2009-01-12 @ 22:02:53
Postat av: annelie

woow gick det bra? med teet alltså. grattis till tentaresultat. jag såg nåt på tv som heter "I survived a japanese tv-show" eller nåt här om dagen, det var jätteskojigt haha.

2009-01-12 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0