Cash, Kontanter, Sedlar & Mynt, Lösören

Lång helg, seg helg när jag gjort allt annat än det jag hade tänkt, så nu måste jag ta ikapp allt såhär på söndagseftermiddagen. Men det känns som att jag får mer gjort då... Fast hade jag varit smart hade jag ju gjort allt på fredagen eftersom jag då haft hela helgen fri att göra precis vad jag velat och förmodligen haft lite mer energi till att laga kläder, fixa fotoalbumet och svara på brev. Åh väl, Jag har ju vetat hela tiden att det inte varit mycket med skolan just nu att stressa över iallafall så jag ska inte klaga.

Har precis varit ner till Willys och handlat lite. Vi har ganska bra standardgrejer hemma så man kan klara sig ett tag, men när man får slut på mjölk och ägg och bröd brukar det kunna bli lite jobbigt, så det var en snabb men oundviklig tur. Typiskt bara att vägen hem är en kilometerlång uppförsbacke... Men det kan jag leva med eftersom skolan ligger två minuter bort. Dessutom var hemvägen till Kungsmarken också en kilometerlång uppförsbacke.

Jag fick två stycken trisslotter från Statistiska Centralbyrån för att jag svarade på deras (helvetiskt långa) undersökning. Jag vann faktiskt 50kr x2 så jag ska hämta ut fyra nya trisslotter sen och hoppas på att jag vinner 25.000 i månaden i 25 år. Det hade varit nåt. Bye bye studielån, hej hej resor!

Om jag vann en massa pengar skulle jag förmodligen vara en sån som stoppade undan dem och sen inte talade om för nån att jag hade dem, bara för att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra av dem. Jag är ju evigt rationell och skulle nog inte kunna bli helt crazy och shoppa loss för flera hundra tusen eftersom jag inte gillar slit-och-släng metoden. Jag hade nog dock kunna lägga en massa pengar på att resa till en massa olika ställen. Ta ledigt ett år från skolan och resa runt överallt. Pratade med Madde på msn och fick höra att hon varit och backpackat före jul, och nu är Therese iväg med och jag är så himla avundsjuk!

Måste jobba hårdare! Spara pengar! Bli rik! Förresten tror jag inte längre att världen kommer sprängas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0