Disengage

Min hjärna behöver ta en liten paus. Har spenderat dagen med att fundera på framtiden och jobb och vidare utbildning och tittat på femhundragemtioelva hemsidor med diverse information. Hittade en KY-utbildning till originalare som verkade skitkul och intressant, men den är på ett och ett halvt år och i Sthlm. Det är väl inte helt omöjligt att fixa det, och har jag tur räcker mina kvarvarande studiemedelsveckor, men det gör inte direkt saken lättare att man skulle behöva krångla sig fram till en bostad (förutsatt att jag ens skulle komma in till att börja med). Samtidigt vill jag inte plugga mer direkt efter studenten. Jag vill jobba och tjäna lite pengar och få lite arbetslivserfarenhet, hoppas bara det har vänt på arbetmarknaden tills nästa år. Har kollat på en massa sidor för jobb i Japan också, och jag tror inte att det är helt omöjligt att åka dit och hitta ett jobb som engelskalärare, men jag måste liksom ha en hel del pengar innan jag åker eftersom man inte riktigt kan veta vilka utgifter som dyker upp eller hur snabbt man hittar ett jobb. Det blir liksom moment 22 av det hela. Jag behöver ett jobb för att tjäna pengar så jag kan åka och jobba.

Jag kom in på journalistik-kursen men tackade nej. Jag insåg att det inte skulle funka att läsa extra och eftersom de flyttat om kurserna på tredje året på lkdm så blev det typ omöjligt att byta ut något. Sen tänkte jag också att det är lika bra att få en programexamen jämfört med att byta ut EN kurs och bara få en allmän examen.

Nej nu kanske jag skulle fortsätta att ge mig själv onödig stress genom att kolla vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0