Bite me!

Var till Valbo i tisdags och passade på att få håret klippt. Klippte av rätt mycket och det var jäkligt skönt att bli av med det, även om jag nu måste anstränga mig lite mer och fixa håret innan jag visar mig offentligt. Har inte haft så här pass kort hår sen gymnasiet tror jag, men det är en stil som jag tror funkar för mig egentligen så jag har saknat den lite. Funderade litegrann på att färga det rött också, men jag vet ju att jag aldrig orkar hålla på och färga det så jag slipper utväxt, så jag tror jag låter bli, även om det är lite tråkigt. Jag får ta det nån gång när jag får för mig att ändra på mig på riktigt :)

Regnet öser ner med jämna mellanrum samtidigt som det blir varmare. Idealiskt för mygglarver att kläckas. Hurra. Blir det som 2000 så åker jag ner till Karlskrona och vägrar komma hem förrän i tidigast oktober. Det är ett jävla skit helt enkelt. Tycker att det är spännande att de verkar ha svårt att inse att de som bor i nedre dalälven-området får nedsatt fysisk och psykisk hälsa. Vad är ett par miljoner om året jämfört med att betala sjuk- och mentalvård och så småningom evakuering av området? Förlust av arbetskraft och totalt nedsatt marknadsvärde på något över huvudtaget? Vad ska vi med en nationalpark till när ingen kan se den och djuren själva blir så stressade av myggen att de flyr till andra områden? Martina Schäfer säger att fisken inte ens är sugna på att äta mygg längre... Vänta bara ni politiker tills växthuseffekten har påverkat klimatet så pass att de spritt sig till resten av landet. Vänta bara. Då kommer ni förstå precis hur det känns att vara utsatta för något så vidrigt och sen behöva kämpa VARJE ÅR för att få er att fatta att ni måste hjälpa till att stoppa det.


Kommentarer
Postat av: annelie

jag vill se bild på den här frisyren alltså

2009-07-11 @ 19:35:18
Postat av: stina

Åk till Gysinge och kolla på skylten nån satt upp alltså:D haha. "Kör sakta! Naturvårdsverket värnar om myggen"

2009-07-12 @ 23:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0